woensdag 5 januari 2011

Orchid on the kitchenwindowsill

Orchidee op de keukenvensterbank.




Not at all spring yet! I know, I know!
SOOOO very Cold today!!! Brrrr!!!
But a bright and Sunshiny day too :))


Nog helemaal geen lente! Ik weet het, ik weet het!
ZOOOO heel erg Koud vandaag!!! Brrrr!!!
Maar ook wel een mooie Zonnige dag :))




Thought I'd stay in and take some pictures of
the white orchid starting to rebloom again and
enjoying the sunshine on the windowsill
in the kitchen.

Dan maar wat foto's binnen nemen,
van de witte orchidee op de vensterbank
in de keuken bijvoorbeeld die terug
bloeit en van het zonnetje geniet.




Playing with the reflexion
in the window...

Spelen met de weerkaatsing
in de ruit...




and with different focusses.

en met verschilldende focussen.




Notice the colours of the helleborus
outside match exactly the colours
of the orchid inside.
Talking about coincidence!


Het viel me op hoe de kleuren van
de orchidee binnen en de helleborus
buiten helemaal overeenkomen.
Van toeval gesproken!


Bye,
Marian

Groetjes,
Marian

17 opmerkingen:

  1. Prachtig Marian......hele mooie foto's ...en nu naar bed.......slaap lekker....liefs Ria....xxx....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. So pretty...I like your new banner too.

    Thank you for all your sweet comments all the time...your images are always so lovely over here....oodles of blessings to you for 2011 my sweet friend. xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoii, ze zijn idd heel mooi heb gisteren twee nieuwe gekocht en nu staan ze in de kamer voor het raam.

    Fijne dag groet Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooie bloem...de orchidee, ik heb deze zelf ook graag in huis!

    Een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige foto's Marian, zo mooi die weerspiegeling in het glas. Ik heb nooit lang geluk met Orchideeën, maar vind ze wel prachtig.
    Fijne dag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ja koud brrr, maar met het zonnetje was wel heerlijk in huis!
    Jij hebt je niet verveeld en er ook lekker van genoten zie ik..prachtig!

    Het regent nu..weg met de gladde troep in de straat haha. Alhoewel ik sneeuw wel prachtig vind hoor!

    Fijne dag,
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg mooie foto's. Lekker fris. Buiten is het bij ons nu ontzettend donker en helaas wordt het niet zo'n mooie dag als gisteren. Dan gaan we het binnen maar gezellig maken. ;)
    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn het toch prachtige bloemen, mooi op de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig je orchidee en die laatste foto is zeker apart met de helleboris op de achtergrond.Wat mij betreft mag de lente komen ,maar ja dat duurt helaas nog wel even
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi je bloemen foto's Marian,geniet ervan hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooie foto's Marian!! ze zijn ook zo mooi die orchideën.. vond ze vroeger tuttig.. gek he kan ik me nu helemaal niet meer voorstellen..

    liefs, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig gewoon. Laat de Lente maar komen...haha...
    Warme groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Toch wel lente hoor...het zit in de lucht.....
    Zie deze beelden eens.....;0)
    Genieten, genieten.
    Fijne avond
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh ja, witte bloemen, mijn favorieten!!
    Een heel fijne en gezellige avond, Marian xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wit is altijd mooi of het nou echt of nep is!

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Al de verschillende Orchideeën soorten waar ik ze nou ook tegen kwam in de wereld trokken mijn aandacht.
    Uuuuuuuuuuuuren kan ik doorbrengen in de tropische warmte van een kas of in de tropen om deze exoten te bekijken, en dan het liefste van héél dichtbij omdat elke bloem zo zijn/haar eigen detail heeft.
    Mijn bruidsboeket bestond uit Orchideeën
    Als ik ergens bij mensen Orchideeën op de vensterbank zie staan zalik er altijd mijn bewondering over uitspreken.
    Als ik een grafstuk voor een overledenen samenstel zijn dat vaak Orchideeën.
    Heb albums uit vakantie landen met mooie foto's van deze bloemen.

    .....en toch.....heb ik zelden of nooit de bloem of plant in mijn huis.
    Ik persoonlijk vind het TE statig staan bij mijn interieur en zie daar liever een weelderige bos bloemen veldboeketachtig gebonden op tafel staan.

    Maar ik geniet nog even verder van jou foto's waarin je de schoonheid van de Orchidee zich spiegeld in het keukenraam.

    Fijn weekeind en lieve groet!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen