donderdag 24 februari 2011

Another rainy day


Op gevaar af van door mijn eigen gazon
verzwolgen te worden,
heb ik vandaag toch de stoute laarzen
aangetrokken en ben ik nog
maar eens de lente gaan
zoeken in de tuin.


Dit pracht van een sneeuwklokje
(al zeg ik het zelf) 
was zowat het enige gewillige
lenteprikje dat scherp op de foto wou.
Ja Tuur, ik heb nog een boel meer
foto's genomen maar alles schemerde.
grijs en grauw weer
en dan is het zelfs in de tuin te donker,
laat staan dat binnenshuis foto's nemen dan lukt...

Het mooie witte sneeuwklokje was ook niet echt zo mooi wit.
Dat heb ik met de kloonstempel van photoscape wat bijgewerkt.
Na wat zoeken vond ik hoe dat ding werkte.
Joepie, vanaf nu kan ik alle ongewenste lelijke vlekken gewoon
wegtoveren. Alhoewel, een gelukte foto van zichzelf, zoals
hij op het scherm komt, is toch het leukst.
Maar wat dan bijgewerkt moest worden???
Het linkerblaadje zat onder de moddervlekken
van de opspattende modder door al die regen.


Ons gazon, niet bijgewerkt ;-))


Mijn laarsafdruk in dat gazon,
(ook niet bijgewerkt)

jammer dat ik er het
slurpende geluid
tijdens het stappen
niet bij kan geven.

Vlug weer naar binnen want
in zo'n zwembadgazon
rondtrappelen is natuurlijk niet
zo'n best idee,
dat maakt de situatie alleen maar
erger.

Zon graag, veel Zon
en
warmte, veel Warmte
en
licht, veel Licht

Of ben ik wat te veeleisend
en moet ik gewoon
geduld hebben
...


Groetjes,
Marian


PS Sorry Irma, deze week zal ik het stapelen
over moeten slaan. Tijdsgebrek en
niet zo direct een idee wat ik
nog kan stapelen;
hmmm... 
Maar aan allen die willen stapelen
of stapels willen zien,

9 opmerkingen:

  1. o meid wat een water in jullie gazon, brrr...

    maar je sneeuwklokje is mooi zeg, heerlijk dat je het zo bij het werken!!

    Fijn weekend
    groet Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bah...wat een rotweer, hè?? Iedereen verlangt volgens mij, zelfs de fanatieke winterliefhebbers, naar de zon, licht en voorjaar! Wat een schattig sneeuwklokje...ik kijk die van mij zowat uit de grond, maar al wat er gebeurt...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou Marian, dat geluid hoor ik op het moment dat ik de foto zie van de blubber ;-)

    De eerste foto geeft een lekker lentegevoel, Ja van mij mag de lente ook komen, het duurt mij ook veels te lang.

    Fijn weekend
    Lieve groet
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh Marian, wat heb je een mooie foto gemaakt van het sneeuwklokje! Helemaal top!

    Ach het stapelen kan alle dagen, zo'n sneeuwklokje vastleggen niet! Ben blij dat je de foto met ons hebt gedeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je gazon !!!! wat erg !! komt dat nog goed?? denk je???...heel fijn weekend meis !! liefs van mij...xxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Slik staat mijn naam daar maar zo...en ik volg je niet eens...
    Ga ik natuurlijk gelijk doen!!
    Je sneeuwklokje is geweldig...en zo schoon!!
    Gelukkig mag ik op cursus want het sneeuwklokje zo scherp en de rest wazig...dat krijg ik niet eens...tis wat he...
    Een heel fijn weekend! stuur je heeeel veel zon!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Stapels sneeuwklokken, stapels gras, stapels water, stapels regen, o die vergelijking gaat niet op, maar het voelde gisteren wel zo. Je plaatjes zijn erg mooi geworden jij hoeft niet meer te stapelen:)

    Fijn weekend, groetjes Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De eerste foto was voldoende hoor...wat een smurrie...haha..
    Fijn weekend, zonnig hoop ik ook,
    Groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ooohh wat erg in jou tuin.
    Gelukkig zitten we hier op zandgrond, bij jou is het zo te zien klei.
    Beide heeft zijn voor en zijn nadelen, maar ik heb toch liever zand, zeker met zo'n $%^$% winter als nu,

    BeantwoordenVerwijderen