donderdag 10 februari 2011

heart cushion


A lot of you blogging ladies inspired me
into making a heart cushion
and when I saw this cushion recently
on my stroll along various blogs,
I knew that was the cushion I wanted to make!


Veel van jullie bloggende dames inspireerden me
tot het maken van een hartkussen
en toen ik onlangs dit kussen zag
tijdens één van mijn avondwandelingen in blogland,
wist ik het: Dit was het kussen dat ik ook wilde maken!



She gave me the idea
to keep the heart and the cushion
both in the same colour.


Door haar had ik dan weer
het idee om het hart
in dezelfde kleur van het kussen
te houden.






With this as a result.

Met dit als resultaat.




My very first selfmade cushion: FINISHED!

Mijn eerste zelfgemaakt kussen! AF!



I would have chosen another fabric if I had some
but I didn't, so I used a tablecloth
I had never used and would never use.
Ideal for some trial and error I thought!


De stof is nu niet echt mijn keuze maar
bij gebrek aan beter gebruikte ik een
tafelkleed dat ik nog nooit gebruikte en
ook nooit zou gaan gebruiken,
ideaal om eens wat uit te proberen dacht ik zo.







The perfect project for beginners
in using a sewing machine as I am,
if only for learning how to stitch straight ;))

Het perfecte werkje voor beginnende stiksters
zoals mezelf, al was het maar om
recht te leren stikken ;))






On the right my first row,
rather crooked...


Rechts mijn eerste stiksel,
nogal schots en scheef...






But after a few rows...
Much better I think.


Maar al doende leert men.
Na een paar rijen,
duidelijk een verbetering, vind ik.






All stitched and cut up between stitchings,
quite a job because of the thick, firm fabric.


Alles doorgestikt en doorgeknipt tussen de stiksels,
een heel werk want de stof is nogal dik en stevig.






Washed, dried and all excessive ruffled threads cut off.

Gewassen, gedroogd en alle overtollige rafeldraden afgeknipt.






Next time, I have to start my first stitchrow
more to the edge of the heart.
Other than that I'm rather pleased with my first selfmade cushion .


Volgende keer moet ik de eerste stikrij
meer aan de rand van het hart beginnen.
Voor de rest ben ik best tevreden met mijn eerste zelfgemaakt kussen.


Bye,
Marian

Groetjes,
Marian



Next project? I'd LOVE to make some of
these LOVEBIRDS...
No pattern so I'll have to figure that out myself.
Bit more difficult than drawing a heart ;)



Volgend naaiwerkje? Ik zou heel graag
enkele van deze LOVEBIRDS maken...
Ik heb er geen patroon van
dus daar moet ik eerst zelf wat op vinden.
Net iets moeilijker dan een hart tekenen ;)

10 opmerkingen:

  1. Wat een Prachtig kussen heb je gemaakt, ik heb ooit een jasje op die manier gemaakt een erg leuk werkje. groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zou niet zeggen dat dit je eerste zelfgemaakte kussen is, want ik vind het er nu al erg goed uit zien! ondanks paar schoonheidsfoutjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh...wat ben je heerlijk creatief bezig Marian. Je kussen is prachtig geworden, lijkt me best nog wel een ingewikkeld werkje en ook die love-birds zien er geweldig uit, ben benieuwd of het je gaat lukken.
    Ik heb van de week een klein naaimachientje van mijn zus gehad, ik doe nog steeds alles met de hand, maar wil het nu ook op een naaimachine gaan leren.
    Heb je manlief al kunnen overtuigen?
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooi Marian, en wat knap van je joh. Jeetje ben er gewoon jaloers op.

    Lieve groet
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat knap Marian!! je mag echt wel trots zijn op jezelf:) en wat een leuk idee om de stof eerst door te stikken en dan door te knippen, dat geeft een heel leuk effect!
    ben benieuwd naar je volgende project:)

    lieve groetjes, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh wat is het mooi geworden Marian, echt superknap gemaakt. En die lovebirds zijn ook schatjes zeg,die zou ik ook best willen proberen te maken. Nou ik zie ze eerst wel bij jou want volgens mij heb je de smaak te pakken.
    Lieve groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Such a beautiful cushion. Great job! I love it.
    Pam x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou zeg, kijk nou toch, fantastisch gelukt je eerste kussen. Geef jezelf maar een schouderklopje hoor, dat heb je verdiend. Mooi zo in één kleur. De lovebirds zijn inderdaad heel erg lief, en die ga ik ook eens proberen.
    Succes met het volgende project...

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hartstikke leuk Marian. Ik had de kussens van Sylvia ook al gezien en vond ze erg mooi. Nu moet ik mijn naaimachine ook maar eens in gebruik gaan nemen!!!
    De vogels zijn heel leuk. Ik zou eerst een tilda vogel proberen,die zijn platter. Als je dan eenmaal bezig bent moeten deze, ook zonder patroon wel lukken toch??
    Veel plezier in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen