zondag 17 april 2011

Tiny flowers


Piepkleine bloemetjes.




Dit bloemetje is hier ooit in de tuin
komen aanwaaien.
Het lijkt op een piepklein viooltje.
Het zaait zich mondjesmaat verder uit.
Een heerlijk blauw bloemetje!
Geen idee hoe het heet
maar dat het mag blijven
is zeker.

This little flower just suddenly
appeared here in our garden.
It looks like a little pansy.
A lovely little blue flower!
No idea what it's called
but it can stay,
that's for sure.





Iedereen welbekend denk ik,
dit vergeet-me-nietje.
Ooit zelf gezaaid en
het keert elk jaar wel terug,
alleen niet zo uitbundig als ik zou willen.
Mijn broer verklaarde me destijds gek
dat ik dat wou zaaien want zijn tuin
werd erdoor overwoekerd en
hij wou het helemaal kwijt.
Bij mij mag het blijven en gerust
wat uitbundiger terugkeren...

Everyone probably knows
 this little forget-me-not.
I've sown it once
and it does return every year ever since,
just not as abundant as I'd like it to.
My brother couldn't believe I actually
wanted to sow this flower in the garden.
He had too much of it in his own garden;
it was overgrowing everything and
all he wanted was to get rid of it.
In my garden it can stay and even
come back more abundant.





Weet je nog dat ik vertelde
dat de Aucuba zou gaan bloeien
met minuscule bloemetjes?
Wel, dit zijn ze!

Remember I told
the Aucuba would bloom
with minuscule flowers?
Well, here they are!





Saxifraga 'Peter Pan'
aan het begin van zijn bloei.

Saxifraga 'Peter Pan'
at the beginning of its bloom.





Nog zo'n lief klein bloempje;
een vaste plant is dit denk ik
die elk jaar wat groter wordt.
Geen idee wat de naam is.
Het is een stukje van een plant
uit de tuin van mijn oma
die het hier wél goed doet.
De meeste planten uit haar tuin
begeven het hier op de zware grond.
Deze plant zonder naam
wordt dus héééél erg gekoesterd.
Herkennen jullie dit bloempje?
Weten jullie de naam van deze plant?
Laat het me gerust weten.

Another plant with
wee little flowers.
I have no idea what it's called.
It's a piece from a plant
from my grandmother's garden.
Most of the plants from her garden
don't survive here because of the
heavy clay soil in our garden
but this one does,
so it's really cherished for that.
Do you recognize this flower?
Do you know this plant?
I'd love to hear from you.





De allereerste geranium
die bloeit in onze tuin:
Geranium Phaeum Samobor

The first geranium
blooming in our garden:
Geranium Phaeum Samobor





Heel veel kleine bloemetjes
die een heerlijke geur verspreiden.
De seringenstruik bloeit.

Many tiny little flowers
spreading a delicious fragrance.
The lilac bush blooms.



Tot daar onze kleine bloemen tuinwandeling.
Ik hoop dat jullie ervan konden genieten.

That's it for our little flowers walk in the garden.
I hope you all enjoyed it.



Ik hoop dat jullie weekend zonnig was;
hier nog steeds niets van dat,
al voorspelt de weervrouw
iedere dag opnieuw dat we
"alweer" (!!!) van een zonnige dag
zullen kunnen genieten...


Hatsjie!!!!
sniffel, snoffel...
Duidelijk een serieuze verkoudheid!


Groetjes,
Marian

Bye,
Marian


18 opmerkingen:

  1. Wat staat er al veel bij jou in de tuin in bloei Marian! De weervrouw voorspelt denk ik slechts voor bepaalde gedeelten in Nederland, hier was het ook niet stralend al heb ik net toch nog even van een voorzichtig zonnetje kunnen genieten!

    Een fijne week, ik hoop dat je snel weer helemaal opknapt! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier wel heerlijk weer maar er bloeit veel minder dan bij jou in de tuin. OOh wat een schatje zeg volgens mij een soort bosviooltje alhoewel ik deze alleen donkerder paars ken.
    Ik heb even van je bloemenpracht genoten hoor!
    fijne week
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. DAT PLANTJE VAN JE OMA HEET NAGELKUID.

    LATIJNSE NAAM HEB IK EVEN NIET!!

    MOOIE FOTO'S,

    FIJNE WEEK,


    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat we in je tuin mee mochten kijken, wat zijn er toch mooie bloemen, ik ken ze niet hoor...ik geniet alleen maar.
    Mooi dat je zo plantjes hebt van je oma, een stukje vroeger bij jou in de tuin.

    Geniet van de week!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt, van ontzettend leuke bloemetjes...Hier was het zonnig...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Marian,

    Wat staat er veel in bloei in jullie tuin. Prachtig al die kleuren.

    Ik heb geen idee hoe het oranje bloemetje heet waarvan je de naam niet kent. Mooi de bloemetjes van de Aucuba!

    Een gezellige nieuwe week & lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohh....heerlijk om even door je prachtige bloementuin te wandelen. Wat heb je een mooie planten in de tuin staan.
    Hier viel de zaterdag qua zon erg tegen, maar vandaag was het een stralende dag, heerlijk in de tuin gezeten en gefietst.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die foto van het vergeet-me-nietje heel lief. Ik heb net een paar seringentakken bij mijn ouders uit de tuin geknipt. Pure sentiment die geur.
    Fijne avond Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Meid, wat een schitterende opnamen heb je gemaakt zeg. Ik heb er ook een aantal van in de tuin staan. Leuk om te zien dat ieder op z'n eigen manier dit op beeld vastlegt.

    Je hebt ze echt mooi vastgelegd hoor. Prachtig! Ik geniet hier echt van!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke foto's weer .is de eerste niet het Maartse Viooltje? volgens mij wel.De plant uit je Oma's tuin is volgens mij Geum [Rivale ] of ook wel genoemd Knikkend Nagelkruid echt een heel ouderwetse plant.Ik heb gelukkig een paar plantjes ervan mee kunnen nemen uit mijn oude tuin ,ben ik zo blij mee!Ik heb erg genoten van je foto's
    Fijne week.Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie bloemetjes, Marian !
    Ik vind het vergeet-me-nietje prachtig en seringen geuren zo heerlijk, ik had vroeger een lange haag ervan.
    Wij hebben hier al een paar dagen zonnig weer, ze voorspellen meer, hoop dat de zon zich bij jullie ook laat zien.
    En dat je snel van die verkoudheid afraakt ...
    Wens je een fijne week,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig Marian...het lijkt wel een kalender! Hele fraaie foto's!
    Je zult wel genieten van al die mooie bloemen in je tuin!

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige foto's, Marian! Wat valt er toch veel te genieten in eigen tuin, hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb je een prachtige foto's gemaakt en wat bloeit er bij jou al veel~! Je ziet echt dat we noordelijker wonen. we moeten nog heel even geduld hebben. Trouwens de geranium bloeit hier al wel. Geniet van al dat moois...
    Fijne dag, groetjes Sjoukje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nou, ik heb er zeker van genoten! Prachtig al die bloemenpracht.
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Liebe Marian,

    wundervolle zarte kleien Blüten, herrlich eingefangen.

    *wink*
    Betty

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik ben verliefd geworden op je vergeet-me-nietje, dat wil ik ook in mijn tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. jouw tuin lijkt me echt een paradijsje! de foto's zijn prachtig. lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen