donderdag 19 mei 2011

Cicely Mary Barker


The Zinnia Fairy

De Zinnia fee



The ones among you
who have been following my blog
for some time
may have noticed this
flowerfairy in the sidebar.

Wie al een tijdje mijn blog volgt,
zal ongetwijfeld dit bloemenfeetje
al opgemerkt hebben
in de zijbalk.




It's one of the many flowerfairies,

Het is één van de vele bloemenfeeën
 getekend door Cicely Mary Barker.




I love the drawings
and I would love to
find one of her books
with flowerfairies sometime.

Wat vind ik dit mooie
tekeningen en ik hoop
ooit één van haar boeken
met bloemenfeeën te kunnen vinden.




The pictures I show here
are all found on the internet.

De afbeeldingen die je hier ziet
komen allemaal van het internet.




She also wrote
simple poems to go
with some of the
flowerfairies.

Ze schreef ook
eenvoudige gedichtjes die bij
de bloemenfeeën passen.



I wanted to share these pictures with you
and also the poem for the
Columbine fairy.
Thought I'd put that one here
because the columbines are blooming now.

Ik wou deze afbeeldingetjes even met jullie delen
en ook het gedichtje dat bij
de akeleienfee hoort.
Ik vond dit wel passen
omdat de akeleien nu bloeien.
Het gedicht is wel in het Engels.




The Song of the Columbine Fairy


Who shall the choosen fairy be
For letter C?
There's Candytuft, and Cornflower blue,
Campanula and Crocus too,
Chrysanthemum so bold and fine,
And the pretty dancing Columbine.

Yes, Columbine! the choice is she;
And with her, see,
An elfin piper, piping sweet
A little tune for those light feet
That dance among the leaves and flowers
In someone's garden.
(is it ours?)


Cicely Mary Barker

11 opmerkingen:

  1. Prachtige feeenplaatjes zeg. Heel schattig.
    groetjes Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ik vind ze ook schattig,in Scheveningen zit volgens mij een soort van cadeautjes winkel die er spul van verkoopt,ik kocht een klein blikje met puzzelstukjes erin,echt schattig,ik heb dan Mallow en die prent is het zelfde als jou plaatje van Columbine,zal het eerdaags in een post verwerken met een bloemetje haha.

    Over de pioen,als ze te diep staan doen ze het slecht,maken ze blad en als je teveel mest maken ze ook meer blad als bloemen en het verdorde blad niet te vroeg afknippen,wie weet,fijne avond,liefs Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een akelei in de tuin staan, in bloei, wat zijn ze mooi, hè? Net zo mooi als het gedicht!

    Lieve groetjes,
    Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieve plaatjes, ik hoop van harte dat je er een keer iets van tegen het lijf loopt!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie bloemen illustraties Marian,heel leuk deze post met mooie kleuren!!....veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb hier ooit een kalender van gekocht (ik denk van een rommelmarkt) en gebruik de platen bij de seizoenstafel! Ja, heel schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I love flower fairies! When I was little I would draw pictures of fairies all the time :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige tekeningen, zo lief die engeltjes en het gedichtje is ook al zo mooi.
    Ik heb genoten van je leuke post.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind ze ook zo dromerig. Mijn schoonmoeder had jaren geleden een grote kalender met deze bloemenfeeën. Aan het einde van het jaar wilde ze hem gewoon weggooien. Doodzonde toch. Ik heb een paar afbeeldngen in lijstjes gezet en nu sieren ze de muur van mijn dochtertjes kamer.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha die Marian,
    Ik ben dol op de flowerfairies. Ik heb als kind de hele reeks gekocht en ik koester de kleine boekjes. Die zal ik echt noooooit weg doen.

    Mooie plaatjes hoor!

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh , I love this nostalgic pictures!
    Wish you a nice weekend,
    Hugs,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen