maandag 23 mei 2011

Hoppeland



 
Dat de streek waar we wonen best wel bijzonder is, wisten we al
maar ze ook echt eens ontdekken,
fototoestel in aanslag,
dat deden we nog nooit.
Tot vorige zondag.




Het is niet zo dat het hier om
een afgesloten natuurgebied gaat
of om wandelwegen zonder verkeer
maar als je de grote wegen verlaat
kom je zo op de binnenbaantjes terecht
waar best wel wat te ontdekken en te zien valt.
Kijken jullie mee?




Heel veel hoppevelden waar
de hoppe zich al een eind naar
boven geslingerd heeft langs de draden.




Hoppe




Een poppy langs de kant van de weg.




uitgestrekte weiden
met grazende koeien.




Velden die groen kleuren,
ondanks de droogte,
en boerderijen.




Beetje terug in de tijd




en helemaal bij de tijd.




Nooit zijn de hoppevelden veraf.




Héél erg winderig was het gisteren.
Soms kon ik met moeite de camera stil houden.




Volgende keer
nog meer hoppeland!


Groetjes,
Marian


15 opmerkingen:

  1. Wat leuk om even met je mee te gaan door Hoppeland, wat een prachtige omgeving en wat apart al die Hop die zich gesteund door lijnen een weg omhoog baant. Dat zie je hier niet.
    Wat jammer dat de grond nu zo moeilijk te bewerken is, maar hier hebben we ook last van de droogte, ik zag vanmiddag dat de Lupines al een beetje slap begonnen te hangen, dus maar snel even met de gieter er naar toe.
    De Clematis heb ik in Turfgrond gezet, want ze vragen een zurige grond. Ze houden van zon, maar een klein beetje schaduw kunnen ze volgens mij ook wel verdragen, maar wie weet heb je ook schaduwminners onder de vele soorten van Clematis Marian.
    Hier zijn de voorspelling na woensdag regen en nog eens regen en eigenlijk ben ik er wel blij mee hihi, de tuin heeft het hard nodig.
    Bedankt voor je lieve reactie.
    Fijne week en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke ritje!! en wat mooi om te zien hoe hop wordt verbouwd. en savonds natuurlijk aan een biertje!! hihi
    fijne week
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zeg, om met je mee te lopen zo bij jou in de buurt, mooie foto's ennuh een Poppy? dat is toch een klaproos?

    Mooie foto's weer Marian, het is altijd zo lekker genieten bij jou. Bedankt

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En dit is Nederland???Door het oog van je camera een heel andere wereld, wat is het mooi in jouw stukje "land".
    Prachtige foto's, wat kun je toch genieten!!

    Groetjes,Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om even mee te kijken en een heel erg mooie omgeving.Wat apart die hopvelden ,ik heb dat nog nooit gezien.Ja soms moet je even echt de tijd nemen om rond te kijken in je eigen omgeving en je ziet hoe dat de moeite waard is
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat groene deurtje. Helemaal geweldig.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige omgeving, Marian. De klaproos is mijn favoriet!
    Welterusten voor straks o xx o

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh...Hop...dat heb ik eens geplant....wat een rommel is dat i9n je tuin.
    Heb het eruit gehaald, maar het komt overal weer op, het is net onkruid.
    Als de hop bloemen (heet dat zo??) erin zitten is het supermooi, maar het woekert je hele tuin door.

    Je hebt prachtige plaatjes geschoten hoor.

    liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi gebied, ik vind hop altijd zo decoratief in de herfst, maar het lukt mij maar niet om er aan te komen!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie route zeg...owww die klaproos is geweldig ....slaap lekker....liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat mooi zo'n wandeling en zoveel moois te zien onderweg, neem me'n camera ook altijd mee als ik weg ga je weet maar nooit wat je tegenkomt he.

    fijne dag vandaag
    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. bedankt voor je rondeiding door dit prachtige stukje natuur/landschap.

    Fijne dag toegewenst, Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nu al een mooie fietsroute maar straks als die hopbellen eraan hangen vast nog mooier! Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk om dat zo te zien.
    En hop is ook zo mooi. Ik had vorig jaar een krans gemaakt van hop, en in het begin stonk het in huis. Maar eenmaal goed gedroogd is het prachtig.
    Maar net wat Colin zegt, straks met al die bellen eraan is het vast nog mooier.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. En daar het mij enkele dagen geleden niet lukten om te reageren probeer ik het nou nog maar eens.

    Ik schreef: De westhoek van Vlaanderen is een heerlijk en eerlijk gebied.
    Wij verbleven er in Poperingen en kamde de hele omtrek zowat uit.

    We brachten ook een bezoek aan het hopmuseum en als je daar naar buiten komt weet je ALLES van Hop!

    Ach.....er staat nog zoveel op ons lijstje....maar we komen zeker nog eens terug.

    Fijn weekend
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen