dinsdag 7 juni 2011

Nigella


Vandaag de eerste dag sinds lang
dat het eens aan een stuk door regent.
Geen kletterende regen;
geen stortvlaag;
gewoon gezapige regen die blijft duren.
Net wat de natuur nodig had,
dringend nodig had zelfs,
dus ben ik toch blij,
al is regen nu niet mijn favoriete weer,
geef mij maar een stralende zon en een blauwe hemel.




Dan maar eens de zonnige foto's
van vorige week erbij gehaald.




Staan ze niet te blaken in de zon, deze

Juffertjes-in-'t-groen
(Nigella Damascena)

in 't blauw?

Echte blijvers zijn dit.
Ze zaaien zich op die ene plek in de tuin elk jaar weer volop zelf uit.
Ik heb al geprobeerd elders in de tuin ook juffertjes te zaaien
maar daar willen ze het niet doen.

Of die ene papaver van gisteren zich zal uitzaaien,
dat blijft maar de vraag want zoals gezegd:
Er moeten intussen al duizenden papaverzaden in de grond zitten
die ik er de voorbije jaren gestrooid heb.
Afwachten maar!




De regen is welkom hoor, daar niet van, maar ik vind het
toch wel een beetje jammer dat die papaver net bloeit als het regent...
Moest weer lukken, weken geen regen,
bloeit er eindelijk een klaproos en daar is de regen al.




Zo zie je maar,
de natuur en het weer laten zich niets dicteren.
En onze tuin?
Heeft al helemaal een eigen willetje.


Groetjes,
Marian



5 opmerkingen:

  1. Ik vind het zo leuk om je juffertjes in het groen te zien, omdat ik ze sinds vorig jaar zelf ook in de tuin heb!!

    De zaadjes had ik gewonnen bij een give away en aangezien ik de gulle geefster ook heb mogen ontmoeten en dat erg leuk klikte, maakt dat de juffertjes nog specialer dan ze al zijn. Ik was benieuwd of ze hier dit jaar ook weer op zouden komen, gelukkig was dat ook echt het geval!

    Hier schijnt momenteel de zon maar buienradar belooft voor vanavond weer een kan met water :-)!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind zoals ik al eerder schreef die juffertje zoooo leuk en weet niet of je ze moet zaaien of ook gewoon als plantje in het tuincentrum kan kopen ,dus ff op google kijken .Hier heeft het met tijden echt flink gehoosd en veel van mijn mooie planten liggen mijn planten plat ,echt zo zonde .Maar ja we hebben heel hard regen nodig dus ik hoor niet te klagen ,nou een heel klein beetje dan haha
    Lieve groet Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Regen ???.....hmmm...was hier gisteren.....vandaag was het weer beter alleen koud.....mooi hoor je foto's .....liefs Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, die mooie blauwe juffertjes wil ik ook! Volgend jaar ga ik ze zeker zaaien, er is bij mij ook maar 1 papaver opgekomen en of die gaat bloeien betwijfel ik....lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi die blauwe juffertjes!
    En regen?? Niets gezien, het komt hier (Friesl.)vannacht hoor ik mijn man net zeggen. Nou dat liever dan overdag! Voor de tuin is het wel goed in elk geval.

    Groetjes, Jolanda (Rozet)

    BeantwoordenVerwijderen