donderdag 21 juni 2012

Shades of pink

Blij dat ik deze 'shades of pink' eerder deze week
op verschillende tijdstippen kon vastleggen
want met het onweer dat we vandaag
in de namiddag te verwerken kregen,







liggen deze Astrantia, ofwel Zeeuwse Knoopjes, helemaal plat,



Roos 'Wife of Bath'



Dezelfde roos, een paar dagen later



en hier frontaal bekeken.


hangt deze roos er nu hulpeloos bij,




maar heeft de eerste bloem van deze dahlia goed standgehouden.
Intussen is ze ook al meer tot bloei gekomen dan op de foto 
en lijkt het een fluo-roze ster in pot.
De pot staat helemaal apart van de rest
en dat vind ik best.
Deze opvallende schoonheid heeft geen andere kleuren
rond zich nodig. Deze ster moet alleen kunnen schitteren.
Haar naam?
Park Princess.


En voor we 't vergeten,
na lente komt zomer
en die is vandaag gestart.
Ik wens iedereen een mooie zomer toe
met heel veel zon.


Groetjes,
Marian



12 opmerkingen:

  1. Ik zal zo ook eens in de tuin kijken, het Zweeuws knoopje is hier pas uit, het zou zonde zijn als de bloemen er nu al weer hulpeloos bij liggen! Wat heb je mooie foto's gemaakt!!

    De zomer is inderdaad begonnen, ik hoop dat de zomer zich de komende weken ook echt gaat laten zien!

    Fijn weekend, Marian! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love the Astrantia such a detailed pretty little flower.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's heb je gemaakt, ik heb er van genoten!

    Ik zie in ons tuintje dat alles goed groeit en bloeit, een beetje zon en regen, volgens mij vinden de planten/bloemen dit heerlijk.

    Heel fijn weekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto's .Ik vind het Zeeuwse Knoop je zo mooi en wat zonde dat ze nu helemaal plat geregend zijn .Je brengt me op een idee met je foto's,ik heb weer een redelijke plek vrij haha.Je Dahlia is echt heel mooi.Ik heb er een aantal in de tuin staan maar helaas word al het blad opgepeuzeld en hebben ze verder nog geen enkele bloem meer.Fijn weekend
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's, Marian.
    Jammer dat het weer dan af en toe zo'n invloed heeft.
    Ik heb gisteren van een weerman gehoord dat de hele zomer wisselvallig blijft met mooie dagen tussendoor!

    Fijn weekend, Marian!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die eerste zijn echt één van mijn lievelingsbloemen, zooo mooi, leuke vorm!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I love that Astrantia, such a beauty

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De zomer is hier ook begonnen met veel regen en een harde wind.....Dus ligt hier in mijn tuin inderdaad mijn mooie zeeuwse knoop helemaal plat !!
    Prachtig vind ik je roos en die prachtige dahlia is werkelijk héél mooi en doet zeker haar prachtige naam "park princess" eer aan !!!Mooi hoor !!!Genieten is het hier even weer bij jou met je sublieme foto's.
    Fijn weekend...Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's heb je gemaakt voor de onweersbui. Ik hoop dat je prachtige bloemen het overleefd hebben.
    Fijn weekend en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  10. HI Marian! Stunning photos - the dahlia is amazing! You have such a variety in your garden, I love seeing it all as the seasons go by.

    Wishing you a very lovely weekend and many thanks as always for your sweet comments. :) – g

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige opnames van de roos Marian. Hopelijk houden we het vandaag droog.
    Veel zonneschijn toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen