dinsdag 12 juni 2012

Sweets for....

.... Father's day last sunday!



Vorige zondag was het Vaderkensdag.
Een lekker ontbijt met lekkers van de bakker
en voor in de namiddag,
eens geen eigen baksel,
maar deze juweeltjes van
diezelfde bakker/patissier.
Ik vond ze d'r zo mooi uitzien
dat 'k ze maar even op de foto heb gezet.
Kan iedereen er een beetje van meegenieten.
Bijna te mooi om op te eten vind ik die taartjes altijd.
En zo heerlijk ook hoe de mevrouw van de bakkerij altijd
van elk gebakje bijna een gedicht maakt terwijl ze
heel minutieus uitlegt wat de ingrediënten en bijgevolg smaken
zijn die je erbij kan verwachten.


 



We had not only a delicious breakfast
with goodies from our local patissier
but  I also brought some sweet gems home
to be  savoured in the afternoon with some coffee.
Sweet little tartlets,
looking so pretty,
I just had to take a photo.
Now you can all enjoy these pretty tarts as well.
Almost too pretty to be eaten don't you think?
It's always a delight also to hear the woman of the bakery
turn every tartlet into a poem almost
while she explains what the ingredients
and the flavors of each tartlet are.





Mijn favoriet?
Dit bessentaartje hieronder.
Veel bessen
met pistache noten
en een amandelvulling
op een lekker soort kruimeldeeg.
Klein maar fijn.





My favourite?
This berry tartlet above.
Lotsa berries
with pistachio nuts
and an almond filling
on a delicious tart crust.




Smakelijk!

Enjoy!




Marian



PS Aan de taart en koffie ging een wandeling vooraf
waarop we heel wat wilde bloemen en grassen
tegenkwamen (hatsjie, jaja, de allergie sloeg
ongenadelijk bij me toe)
maar die staan niet op de foto.
De wens van papalief was dat ik mijn camera thuis liet
want hij zag het niet zo zitten dat ik elk blommeke of sprietelke
zou gaan fotograferen en ja, omdat het nu eenmaal Vaderkensdag was... ;-)
En weet je wat,
gisteren zag ik gewoon heel veel van de bloemen en grassen
hier terug bij 'Things I like' van Dani.
Er was wel één soort gras die zo mooi was en die ik nog niet eerder zag.
Met een aar waarrond een rijtje kleine bloemetjes zaten.
Misschien kennen jullie die?


PS Before coffee and tart we made a long walk
and encountered many wildflowers and grasses along the way
(not so good for my allergy, I had to sneeze a lot!)
but I didn't get these on photo.
It was daddy's wish that I wouldn't take my camera
as he didn't really want me to stop and photograph every
little flower or blade of grass along the way
and well, it was father's day after all... ;-)
And you know what?
Yesterday, I saw a lot of the exact same flowers and grasses
here at Dani's 'Things I like'.
There was just this one grass, so pretty, I had never seen it before.
It had a spikelet/seedhead  with a row of little flowers all around,
Maybe you know what grass I'm talking about?




21 opmerkingen:

  1. Wat een zaaaaaalige gebakjes!!
    Het water loopt me in de mond :-)
    Maar is het bij jullie al vaderdag geweest bij ons is het as zondag.
    En nee hoor mijn blog is al een paar maanden zo :-)
    Groetjesssssss en een fijne dag hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke taartjes op vaderdag. Inderdaad bijna te mooi om op te eten.
    Maar toch altijd een feestelijke dag.
    En mocht je je camera niet meenemen op de wandeltocht. Misschien kun je het in je eentje ook beter doen. Heb je alle tijd!

    Lieve grroet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohh, dat ziet er erg lekker uit! Hier is het aankomende zondag vaderdag, eigenlijk wel een goed idee om manlief met een taartje te verrassen want dat vind hij ontzettend lekker!

    Fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de gebakjes er zo mooi uit vindt zien dat het eigenlijk zonde is om ze op te eten. Maar ja, ze smaken zo lekker!!
    hartelijke groet
    marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat taartje dat je het lekkerste vind dat zijn toch aardbeien en geen bessen, of vergis ik me zo.

    Maar het water loopt in mijn mond, wat ziet dat er lekker uit. Maar nu ik er niet bij kan is het beter voor de lijn.

    Grappig dat het bij jullie al vaderdag is geweest, hier in Nederland is het a.s. zondag.

    Leuke Vaderdag heb je er van gemaakt Marian en hele mooie foto's.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ziet er heerlijk uit hoor yummie ....hahaha tja je pa wou je even voor zich zelf ach het is maar 1 keer per jaar .....fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeps, ik heb het hier over de papa van de kids, mijn man dus, dat was misschien in mijn uitleg niet zo duidelijk. Ik wou dat mijn eigen pa ook nog zo'n wandeling aankon maar, sportief als hij vroeger was, gaat het momenteel niet zo best met hem. We brachten mijn pa uiteraard ook een bezoekje die dag, zonder taartjes weliswaar, want die eet hij niet meer, daar doen we hem helemaal geen plezier mee.
      Groetjes,
      Marian

      Verwijderen
  7. Het bessentaartje bestaat voornamelijk uit frambozen met erbovenop twee stukjes aardbei en wat pistache noten. Ik dacht altijd dat aardbeien ook bessen waren, of niet? Frambozen zijn toch bessen hé? Het taartje heet in elk geval 'bessentaartje' daar bij onze bakker ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Marian, ik zal je hier maar even antwoord geven. Je hebt je reactievenster ingesteld als popupvenster. Als je dat beantwoorden wilt moet je instellen reacties ingesloten. Kijk even bij Dashboard --> Instellingen --> Berichten en reacties en dan zie je staan Plaats reacties daarachter kun je het venstertje uitklappen en ingesloten aanvinken. Dan krijg je de optie dat je bij een reactie kunt beantwoorden.

    Groetjes
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukt! Thanks! Dacht wel dat ik bij jou aan 't juiste adres was met mijn vraag ;-)
      Groetjes,
      Marian

      Verwijderen
  9. Oh, how delicious the cupcakes look! They have also determined tasted delicious! hugs Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie taartjes en een mooie plaatjes...wij vieren het zaterdag. Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jammie jammie....oh zalligggg!!!!
    Ah ja en voor één keer in het jaar is papa's wil wet ;)

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. LEKKERE TAARTJE!!
    BIJ ONS IS VADERDAG AANSTAANDE ZONDAG 17 JUNI.

    IK MOET OOK NOG WAT GAAN BEDENKEN VOOR MANLIEF!!

    FIJNE DAGEN,,
    MRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hi Marian,
    They are all so lovly, ALMOST too pretty to eat! The tart sounds amazing! Fathers day here is next Sunday, we will have Rhubarb :-)
    I am following you now :-)
    Hugs,
    Bella

    BeantwoordenVerwijderen
  14. het water loopt in mijn mond.. wat ziet dat er allemaal lekker uit!!
    goede tip, ik ga manlief zondag ook maar verrassen met een heerlijk taartje:)

    fijne dag!
    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zien deze taartjes er prachtig én heerlijk uit! Leuk idee om manlief met iets lekkers te verrassen, hier is het zondag vaderdag, dus wie weet...

    Fijne dag. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ohhh...wat ziet dat er lekker uit.
    Te mooi om op te eten!
    Gelukkig zijn er fotocamera's kun je nog lekker nagenieten.
    Fijne avond.
    Groetjes, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat zien die gebakjes er allemaal heerlijk uit, Marian !
    Bijna te mooi om op te eten :-)
    Fijne avond,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo horen taartjes te zijn; prachtig om te zien en heerlijk van smaak en dat is jouw bakker prima gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dank u voor uw bezoek en je leuke reactie je blog is prachtig
    ♥Doris

    BeantwoordenVerwijderen