dinsdag 5 februari 2013

Purple touches

 
Accenten in paarstinten.
 
 
 
 
Vondsten uit de natuur,
gecombineerd met eigen maaksels.
 
Wil je een gelijkaardige krans maken?
Dan vind je hier de uitleg.
 
De hartjes maakte ik uit vilt,
gewoon uitknippen en
eenvoudig met een grote steek
voor- en achterkant aan elkaar naaien
en wanneer je bijna rond bent opvullen
waarna je de laatste steken kan maken
om het helemaal af te werken.
Op de voorkant streek ik eerst een
kleiner hartje mbv Vliesofix.
 
Paars is één van mijn favoriete kleuren.
Wat is jouw favoriete kleur?
 
 
 
 
Natural combined with purple touches,
finds from nature, combined with self made decorations.
 
If you'd like to make a similar wreath,
you can find the tutorial here.
 
The hearts are made from felt,
and are very easy to make.
Just cut out the hearts and
sew back and front together with a large stitch.
Fill the heart before you've stitched it all around
and then finish the stitching.
I chose to add smaller hearts on the front.
I ironed these on first(before sewing back
and front together), using Vliesofix
but you could just as easily sew them on first
before sewing back and front together.
 
Purple is one of my favourite colours,
what's your favourite colour?
 
 
 
 
Met deze foto's 'zeur'('zeuren' in de betekenis van 'vals spelen') ik een beetje
want ze stonden al een tijdje op de computer.
Ik nam ze toen er buiten nog sneeuw lag en
het daardoor binnen zo heerlijk licht was
en ideaal om foto's te maken.
 
Welke kleurtoetsen voegde jij aan je decoratie toe voor het ogenblik?
 
 
I'm cheating a bit with these pictures.
They were taken a while ago
when there was still snow outside
which made it so fantastically light inside,
ideal to take pictures.
 
So what colourtouches did you add to your decoration for the time being?
 
 
 
 
Marian
 
 
 
 
 

21 opmerkingen:

  1. Delightful photos! What fun you have had creating with purple. I guess the snow really does add more light which would be most welcome during your darker months. I just brought some weather blown zinnia flowers inside today, discarding their blown over plants. Their mixed pinks and reds are always welcome.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I like the soft purple redressing and different from the norm of pink and red.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beautiful! I like purple as well, but my favorite color is green. I have a lot of green at home.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een echte lievelingskleur heb ik niet, wel in de tuin maar dan zijn het er meer. Een mooie krans heb je gemaakt!

    Een fijne dag, Marian! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is wonderlijk mooi!
    De zachte kleur van paars die je terug komt in de verschillende creaties.
    De krans en de hartjes zijn prachtig,
    wat een gezellige sfeer ... bijna lente,
    maar het wordt weer kouder met misschien terug een witte wereld.
    Liefs, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Marian,
    Geen kleurtjes op het moment. Maar dit paars vind ik wel heel erg mooi... De krans is heel erg lief en de hartjes zijn geweldig...
    Ik wens je een heel mooie dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi gemaakt Marian jouw natuur maaksels.
    En ja...vast eentonig maar ik ben echt een wit mens
    en ik combineer dan zoveel mogelijk met de kleur grijs licht/donker en houten accessoires maar
    jouw paarse kleurtjes zijn wel erg mooi en vrolijk hoor.
    Moet zeggen dat ik wel vaak paarse bloemen koop en ook planten in de tuin mogen van mij paars zijn.

    Fijne dag, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig dat paars! Die hartjes zijn kei leuk....echt gezellig zo in de takken! Ik ga eens even kijken hoe je die krans hebt gemaakt....mooi!
    Mijn kleur is rood!
    x Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je bent heerlijk bezig geweest met vilt, wat een leuke creaties en dan de combinaties van foto's in dezelfde kleur, prachtig. Eerlijk gezegd weet ik bijna niet te kiezen welke kleur ik het mooist vind, daarom is het waarschijnlijk bij mezelf zo'n fleurig opgeraapt rommeltje bij elkaar. Maar.......blauw is toch eigenlijk mijn lievelingskleur. Ben ook bezig een paarse post te maken, want momenteel bloeien mijn lila/paarse hyacinten op glas allemaal.
    Fijne dag verder,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi gedaan Marian,ik hou ook wel van de lila tinten......liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Marian, the purple hearts are so tender! Love this composition!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke foto's,vooral de hartjes vind ik super.Mooi ook al dat paars! Mijn favorite kleur blijft Roze ,maar ik wil nu wat lichtblauw en Zachtgroen erbij doen,geeft me een Lente gevoel
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat leuk Marian en de lieve kleurtjes doen me zo verlangen naar het voorjaar:)
    ik had vanmorgen mijn porseleinschilder ochtend en daar zag ik borden met een lichtgroen ruitje, dat gaf me ook al de kriebels om inderdaad een vrolijk kleurtje in huis aan te brengen, de basiskleuren hier zijn natuurtinten, maar wie weet komt er binnenkort een vrolijk lentekleurtje bij:)

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  14. M'n lievelingskleur? Heb je even? Haha... in huis ben ik dol op oranje, rood, fuchsia en aubergine. In de tuin vind ik alle soorten roze prachtig, liefst in combinatie met paars of felrood :)
    Qua kleding val ik weer op heel andere kleuren... van alles wat dus!
    Ik vind jouw paarse accenteen erg mooi, lekker fleurig, kunnen we nu wel gebruiken!
    Ik wens je een fijne week Marian,
    X Chantl

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk! Aqua/zeegroen is mijn kleur, momenteel met een tipje roze omdat ik zin heb in de lente. Mooie krans, ik maakte ooit zoiets met minitaartkleedjes. Veel werk maar hij is erg leuk! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Love your purple touches Marian and also your loverly new header for spring.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dear Marian
    Your springtimes-pictures are so nice! What a beautiful decoration!
    Thank you also for the nice comment on my blog.
    I wish you a happy week and send you a lot of greetings from Switzerland. Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Maak niet uit of je 'zeurt' met de foto's of niet. Haha ... Ze zijn erg mooi. Mijn lievelingskleuren in huis zijn toch wel donkergeel, donker oranje, donkerrood, bruin. In de tuin hou ik van de kleur van blauwe druifjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. I never realized how peaceful this shade of purple is. Your photos have such a tranquil mood to them and the hearts are perfect and sweet :)

    BeantwoordenVerwijderen